Het officiële thuistenue van Voetbalvereniging Irene is:

Shirt: wit met rode V met sponsoren en logo
Broek: rood
Kousen: wit

De wedstrijdkleding wordt wekelijks centraal gewassen. Voor het centraal wassen van de wedstrijdkleding wordt voor zowel jeugd als senioren een eigen bijdrage gevraagd. Voor jeugdleden bedraagt de bijdrage € 10,- en voor senioren € 12,50 per seizoen. Het bedrag zal samen met de contributie worden geïnd.

Het wedstrijdtenue (zonder sponsoring) is zowel voor individuen als voor eventuele shirtsponsors te bestellen via het bestuur (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Doelstelling van de vereniging is om ieder elftal van klein tot groot in dit officiële thuistenue te laten spelen. Eventuele kandidaat shirtsponsors kunnen derhalve altijd contact opnemen met de sponsorcommissie (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of bestuur van V.V. Irene (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).